Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op satelliet.startpagina.nl

Hotbird

maikie
03 Aug, 2005 18:47

Hotbird,

Wie kan mij helpen, ik heb alles al geprobeerd maar het lukt mij niet om hotbird te ontvangen.

Astra met Canal + kaart, geen probleem schotel (enkele lnb) een paar graden naar zuid draaien lukt mij ook niet!!! moet ik perse een andere lnb aanschaffen ? of moet ik in mijn ontvanger iets anders instellen.

Ik ben nog maar een beginnend schotelbezitter vandaar misschien er simpele vraag.

gr. Maikie

j.donkersloot
03 Aug, 2005 19:06

ik denk dat je schotel te klein is.

beste is 80 ipv 60 cm maar dat hoeft het nog niet te zijn.

vertel wat voor schotel je gebruikt en wat voor ontvanger,

Alex
03 Aug, 2005 19:07

Ongetwijfeld zul je betere antwoorden krijgen maar als je Astra 19,2 kunt ontvangen, kun je ook Hotbird ontvangen met dezelfde LNB. Maar heb je al je instellingen veranderd? Niet voor je LNB, maar je zult toch Hotbird moeten ingeven als satelliet en de zenders scannen op die satelliet. Is de schotel wel op draaien ingesteld? De schotel beschrijft een boog bij het draaien en moet de Clarkbelt volgen.

Dick
03 Aug, 2005 19:08

Hoi,

Het beste is inderdaat als je hotbird ook wil ontvangen om er een 2de lnb bij te (laten) zetten… De schotel draaien gaat wel maar dan doe je er verstandig aan om een roter te kopen….

Gr Dick

maikie schreef:

>

> Hotbird,

>

> Wie kan mij helpen, ik heb alles al geprobeerd maar het lukt

> mij niet om hotbird te ontvangen.

>

> Astra met Canal + kaart, geen probleem schotel (enkele lnb)

> een paar graden naar zuid draaien lukt mij ook niet!!! moet

> ik perse een andere lnb aanschaffen ? of moet ik in mijn

> ontvanger iets anders instellen.

>

> Ik ben nog maar een beginnend schotelbezitter vandaar

> misschien er simpele vraag.

>

> gr. Maikie

Torance
03 Aug, 2005 19:09

Astra staat op 19.2 gr. oost Htobird staat 13 gr. oost. ‘'Draaien lukt mij ook niet’' wat houdt dat in. Is het een draaibaar systeem met een motortje ??

Jan
03 Aug, 2005 19:12

ja je hebt een motor nodig!

Ger
03 Aug, 2005 19:22

Of een tweede LNB ernaast zetten.

maikie
03 Aug, 2005 20:00

Ik heb een schotel van 80cm en een ontvanger Sab, hoe moet ik hotbird installeren ?

gr. Maikie

woef
03 Aug, 2005 20:45

Gewoon een monoblock als LNB er op zetten ik kan hier geen plaatje zetten maar dit is hem

http://www.ankaro.com/Bilder/LNC/Singel%20Monoblock%20Kopie.jpg

Je hebt als je geen andere satelieten meer wilt ontvangen geen motor nodig uitrichten op Hotbird en dan pak je met de tweede kop Astra gelijk mee.

GR

margareth
03 Aug, 2005 21:44

ik heb ook een probleem om hotbird te ontvangen, wij hebben een visiosat met 2 lnb's met de astra heb ik geen probleem komt goed door, met hotbrid zegt hij een goed signaal te hebben maar als hij gaat scannen naar kanalen heeft hij signaal tot het eerste kanaal en dan heeft hij opeens geen signaal meer, van alles al geprobeerd maar het wil niet lukken. Heeft iemand een idee wat ik vergeet???

De ontvanger is een skymaster DCI 9410 (op de duitse site kan ik ook niks vinden)

deze ontvanger gebruiken we ook in het buitenland (griekenland) om daar de hotbird te ontvangen en dat werkt prima.